Definities promotiemiddelen
Onderstaand vindt u een lijst met veelgebruikte termen binnen de promotie- en marketingbranche. Iedere term is voorzien van een duidelijke definitie. De lijst wordt jaarlijks aangevuld met nieuwe begrippen door de specialisten van GiftsDirect.
Relatiegeschenken
Producten of artikelen die cadeau worden gegeven tijdens speciale gelegenheden. Deze geschenken worden vaak voorzien van een inscriptie namens de gever. Relatiegeschenken worden veel ingezet tijdens feestdagen, beurzen en andere evenementen.
Promotiemiddel
Een promotiemiddel wordt gebruikt om een bedrijf, merk of evenement onder de aandacht te brengen. Dit gebeurt in de vorm van een specifiek artikel, bedrukt met bijvoorbeeld een logo, of ander reclamemateriaal met als doel de naamsbekendheid van een onderneming te vergroten.
Promotieartikelen
Speciale artikelen, vaak bedrukt met een bedrijfsnaam of logo, die worden ingezet als reclame-uiting voor een onderneming. Promotieartikelen zijn beschikbaar in vele vormen en varianten.
Promotiemateriaal
Materialen zoals flyers, visitekaartjes en bedrukte artikelen die worden gebruikt tijdens beurzen en evenementen om een onderneming te promoten.
Premiums
Premiums zijn artikelen die gratis worden meegegeven bij de aanschaf van een bepaald product. Meestal gaat het om kleine geschenken die bedrukt kunnen worden met een eigen opdruk, bedoeld om de merkbekendheid van een onderneming te vergroten.
Promotietextiel
Kledingstukken bedrukt met bijvoorbeeld een naam of bedrijfslogo, die gedragen worden door medewerkers of belanghebbenden tijdens beurzen, evenementen of op de werkvloer.
Groothandel
Een onderneming die zich richt op het leveren van producten aan de detailhandel, zoals winkels en webshops. De groothandel vormt de schakel tussen fabrikant en detailhandel.